Omgaan met alarmmeldingen

Om de bedrijfshulpverlening (BHV) haar voorpostfunctie op adequate wijze te kunnen laten vervullen is het noodzakelijk dat zij zo efficiënt en effectief mogelijk worden gealarmeerd.

Dat is alleen mogelijk als er binnen de organisatie duidelijkheid is over hoe een melding moet worden opgenomen en wie er vervolgens dient te worden gealarmeerd.

Om effectief en efficiënt te kunnen handelen, zijn heldere procedures en personeel dat op de juiste wijze handelt noodzakelijk.

Inhoud

Onderwerpen die in de cursus aan bod komen:
• De alarmorganisatie en de werkplek van de receptionist(e)
• Instructie receptionist(e) bij alarmmeldingen volgens verschillende formulieren
• Registreren van gegevens
• Gespreksvaardigheden

Voor wie

De cursus Omgaan met alarmmeldingen is bedoeld voor receptiemedewerksters, zodat zij kunnen leren om in een situatie waarin een alarmmelding bij de receptie binnenkomt, adequaat op te treden, door gebruik van de juiste gesprekstechnieken en door het volgen van de juiste procedures.

Het is aan te bevelen dat een receptionist(e) van tevoren al is opgeleid tot BHV’er. Door de BHV kennis wordt de ernst van de melding beter ingeschat en weet hij/zij of er externe hulp noodzakelijk is of dat kan worden volstaan met interne hulpverlening door de bedrijfshulpverleners.

Duur cursus

De cursus Omgaan met alarmmeldingen duurt een halve dag (1 dagdeel). Gedurende de cursus worden de competenties van de cursist getoetst.

Certificaat

Cursisten die de opleiding succesvol hebben afgerond krijgen het certificaat “Omgaan met alarmmeldingen”. Het wordt aanbevolen de cursus ieder jaar te herhalen.

Heeft u interesse in deze training of ontvangt u graag meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Modern opleidingscentrum in Maasbree
  • Incompany maatwerk trainingen
  • Totaalpakket voor bedrijven en particulieren
  • Gecertificeerde instructeurs